Front Office Team

Veelgestelde vragen

Ons team staat elk moment van de dag voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Om het voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken, hebben wij de meest gestelde vragen op een rij gezet. Zo beschikt u over alle informatie die u nodig heeft.

Komt u er niet uit of heeft u een aanvullende vraag, laat het ons gerust weten via welkom@corona.nl of +31 (0) 70 363 79 30.

Vragen over

Algemene informatie

Waar is jullie hotel gevestigd?

U vindt ons midden in het bruisende centrum van Den Haag, direct gelegen aan het Buitenhof. Vanaf hier kunt u alle klassieke bezienswaardigheden, winkelstraten en horeca lopend verkennen. Bovendien hebben wij diverse tramhaltes bijna voor onze deur, waardoor u in slechts 15 minuten naar Scheveningen en het strand kunt reizen.

Ons adres:
Buitenhof 39-42
2513 AH Den Haag

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij staan 24 uur per dag voor u klaar. Zowel telefonisch, per e-mail als bij de receptie van ons hotel zijn wij beschikbaar om u te helpen. Wij staan u graag te woord op +31 (0) 70 363 79 30 of via e-mail via welkom@corona.nl.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

Bij ons reserveert u een kamer met een gegarandeerde inchecktijd vanaf 15.00 uur. Bent u al eerder in Den Haag, dan is het altijd mogelijk om uw bagage bij onze receptie achter te laten. Zo kunt u alvast met gemak van de stad gaan genieten. Ons team streeft er naar uw bagage op de kamer te plaatsen zodra deze gereed is.

Wilt u liever al vóór 15.00 uur gebruik maken van uw kamer? Een vroege check-in is op basis van beschikbaarheid mogelijk voor een meerprijs van € 15,-.

Tot hoe laat kan ik uitchecken?

Op de dag van uw vertrek kunt u tot 12.00 uur in uw kamer verblijven. Wilt u uitslapen of om een andere reden langer van uw kamer gebruik maken? Dan is een late check-out op basis van beschikbaarheid mogelijk voor een meerprijs van € 10,- per uur.

Wat zijn de leeftijdsrestricties in jullie hotel?

Inchecken en verblijven is toegestaan voor personen vanaf 18 jaar. Tijdens het check-in proces dient er een geldig legitimatiebewijs getoond te kunnen worden. Minderjarigen zijn welkom onder begeleiding van reisgezelschap van 18 jaar of ouder.  

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Wij begrijpen dat u graag uw huisdier mee op reis wilt nemen. Helaas zijn huisdieren bij ons niet toegestaan vanwege het tapijt op de trappen en in de gangen. Voor hulphonden maken we uiteraard een uitzondering, waarvoor een dagelijkse toeslag van €25,- geldt.

Welke betaalmethoden accepteert jullie hotel?

Wij accepteren verschillende betaalmethoden. Zo kunt u contant betalen in euro’s maar ook betalen met American Express, Maestro, MasterCard, Visa en V-Pay.

Ik heb geen creditcard. Kan ik wel een reservering maken?

Ja, dat is zeker mogelijk. Om een reservering te maken zonder creditcard boekt u direct op onze website en kiest u voor een niet-terugbetaalbaar tarief. Bij deze optie is een creditcardgarantie niet nodig en betaalt u vooraf met iDEAL. Let op: een reservering met een niet-terugbetaalbaar tarief kunt u niet kosteloos annuleren.

Wilt u liever een reservering maken zonder creditcard maar wel met de flexibiliteit om tot 48 uur voor aankomst kosteloos te kunnen annuleren? U kunt ons in dit geval een e-mail sturen via welkom@corona.nl. Wij bieden u dan een flexibel tarief aan en sturen u een beveiligde betaallink om de betaling te voltooien. Met deze optie kunt u ook zonder creditcardgarantie genieten van de voordelen van een flexibel tarief. Let op: uw reservering is bevestigd zodra wij de betaling hebben ontvangen.

Wat is toeristenbelasting en wanneer betaal ik dit?

Toeristenbelasting is een directe belasting die wordt geheven voor het houden van een verblijf met overnachting binnen de gemeente Den Haag. De toeristenbelasting betaalt u in het hotel en bedraagt € 6,- per persoon, per nacht. Ook als u in Nederland woont betaalt u toeristenbelasting. Inwoners van de gemeente Den Haag die bij ons verblijven hoeven geen toeristenbelasting te betalen.

Kan ik een Boutique Hotel Corona cadeaubon kopen?

Wilt u iemand een gastvrije verrassing cadeau doen? Een Boutique Hotel Corona cadeaubon is een uitstekende keuze. Via onze website boekt u eenvoudig een cadeaubon die u de volgende dag al thuis ontvangt. Op deze pagina staat linksonder een cadeaukaart pop-up afgebeeld. Als u hier op klikt, wijzen de stappen zich vanzelf. 

Vragen over

Voorzieningen

Kan ik bij jullie hotel parkeren?

Ons hotel beschikt niet over een eigen parkeerfaciliteit. U bent van harte welkom om in parkeergarage Museumkwartier te parkeren waar u als hotelgast een exclusieve korting ontvangt. Vanaf deze garage is het ongeveer 7 minuten lopen naar ons hotel. U kunt uw voertuig hier veilig parkeren vanaf €22,50 per 24 uur. Door vooraf online uw parkeerplaats te reserveren profiteert u van onbeperkte in- en uitrijmogelijkheden (kortingscode ‘CORONAKORTING’).

U kunt ook de parkeergarage inrijden op basis van beschikbaarheid voor een tarief van €30,- per 24 uur (zonder onbeperkte in- en uitrijmogelijkheden). Ons receptieteam kan uw inrijkaart valideren wanneer u wilt vertrekken.

Hebben jullie gratis Wi-Fi?

Ja zeker. Voor onze hotelgasten is er gratis Wi-Fi beschikbaar. De informatie hierover ontvangt u bij aankomst in ons hotel.

Beschikken jullie kamers over airconditioning?

Al onze kamers beschikken over een climate control systeem, waarbij u zelf kunt kiezen of uw kamer verwarmd of gekoeld dient te worden.

Welke faciliteiten hebben jullie op de kamers?

Al onze kamers zijn voorzien van moderne faciliteiten, zoals een flatscreen televisie, een kleine koelkast, een beveiligde kluis en een praktisch bureau. Daarnaast heeft elke kamer een eigen strijkplank en strijkijzer tot haar beschikking. Alle kamers zijn voorzien van twee flesjes drinkwater en beschikken over koffie- en theefaciliteiten. Naast de gebruikelijke shampoo, douchegel en handzeep is elke badkamer voorzien van een zachte bodylotion, een föhn en een scheerspiegel.

Kan ik mijn bagage tijdelijk bij jullie achterlaten, voor of na mijn verblijf?

Mocht uw kamer bij aankomst nog niet klaar zijn of u heeft nog niet genoeg gezien van de stad bij het uitchecken, dan kunt u altijd uw bagage bij ons achterlaten. Wij dienen u te melden dat het achterlaten van uw bagage op eigen risico is en dat Boutique Hotel Corona niet aansprakelijk kan worden gesteld voor diefstal of verlies van uw spullen.

Kunnen jullie mij helpen bij het verkrijgen van museumkaartjes?

Wij helpen u graag. Bij onze receptie verkopen wij kaartjes voor Escher in Het Paleis, Mauritshuis en voor Panorama Mesdag. Wenst u kaartjes voor een ander museum, zoals het Haags Historisch Museum of Gevangenenpoort? Ook dan helpen wij u graag met het bestellen van de kaartjes online.

Kan ik bij jullie fietsen huren?

Ja zeker. Den Haag verkennen op twee wielen is een uitstekend idee. Ons receptieteam adviseert u graag over een leuke route langs de bezienswaardigheden in de omgeving of richting Scheveningen. Onze fietsen zijn voorzien van een verstelbaar zadel, 3 versnellingen, een kabelslot en handremmen. Voor slechts € 12,- kunt u 3 uur rondfietsen door Den Haag. Wilt u graag langer gebruik maken van de fietsen? Het is mogelijk om voor één of meerdere dagen een fiets te huren voor € 16,- per dag. Mocht u uw fietshuur willen verlengen naar 2 of meer dagen, dan rekenen wij na de eerste dag € 14,- per dag.

Kan ik bij jullie mijn kleren laten stomen of wassen?

Ja, tijdens uw verblijf kunt u in de kledingkast van uw kamer een waszak met een was-formulier vinden. De kleding die u gewassen en/of gestoomd wilt hebben kunt u hierin doen en voor 09.00 uur afgeven bij onze receptie. De volgende dag plaatsten wij de gewassen of gestoomde kledingitems weer bij u op de kamer. Heeft uw verzoek spoed? Tegen een extra toeslag van € 12,50 wordt uw was dezelfde dag nog teruggebracht.

Beschikt jullie hotel over een sportfaciliteit?

Ons hotel beschikt niet over een sportfaciliteit. Wenst u te sporten tijdens uw verblijf, dan kunnen wij u uiteraard helpen om een gepaste sportlocatie voor u in de buurt te vinden.

Vragen over

Speciale wensen

Ik ben slecht ter been, kan ik bij jullie verblijven?

Ons Boutique Hotel Corona is gevestigd in drie zeventiende-eeuwse panden en kent relatief smalle gangen. Hierdoor zijn onze gangen niet rolstoelvriendelijk. Het is wel mogelijk om uw rolstoel bij onze receptie achter te laten en u te voet verder door ons hotel te verplaatsen. Echter zijn sommige kamers alleen toegankelijk via gangen met een opstapje of enkele traptreden. Twijfelt u of ons hotel geschikt voor u is? Wij staan u telefonisch graag te woord op +31 (0) 70 363 79 30.

Ik heb een specifiek kamerverzoek. Houden jullie hier rekening mee?

Ons hotel beschikt over 72 kamers en wij hopen dat er een kamer beschikbaar is die bij uw voorkeuren past. Zo beschikken wij over rustige kamers aan de achterzijde van ons hotel als u voor een ontspannen verblijf komt. Indien u de bruisende Hofstad op afstand wilt bewonderen kunt u kiezen voor een kamer met stadszicht.
Gaat uw voorkeur uit naar een hotelkamer met een Twin-bed of juist een King-size bed, dan kunt u dit bij uw reservering aangeven. Wij doen te allen tijde ons best om u hiervan te voorzien. Mochten wij vragen hebben over uw verzoek, dan nemen wij contact met u op zodat u niet voor eventuele verrassingen komt te staan.

Ik kom samen met mijn partner en ons kind, kunnen wij met elkaar op één kamer?

Ja dat kan. In onze Superior Kamers en Junior Suites is het mogelijk om een extra bed te plaatsen. Wij kunnen een babybed op uw kamer plaatsen voor kinderen tot drie jaar, hiervoor rekenen wij een toeslag van € 12,50. Vanaf drie jaar wordt er een extra bed op uw kamer geplaatst, de kosten hiervan zijn € 25,- per nacht. 

Volgens onze huisregels is het niet toegestaan om uw baby in een eigen meegebracht babybed te laten slapen. In verband met veiligheidsredenen dient er een derde slaapplaats gefaciliteerd te worden vanuit ons hotel. Hierdoor is het ook niet toegestaan om zonder een extra (baby)bed met drie personen op uw kamer te verblijven.

Ik wil mijn partner romantisch verrassen, is dat mogelijk?

Absoluut. U kunt uw geliefde verrassen met ons Romantisch Genieten. Dit zorgt voor ongekende luxe en ontspanning tijdens uw verblijf. Wij versieren uw kamer romantisch voor een meerprijs van € 30,- met rozenblaadjes, een fles Cava, een doosje met bonbons en een flesje massageolie van amandelbloesem. Tevens is een late check-out tot 14.00 uur mogelijk op basis van onze beschikbaarheid. Indien u uw reservering inclusief ontbijt heeft geboekt, dan is het mogelijk om te kiezen voor ontbijt op bed tegen een toeslag van slechts € 2,50.

Kan ik met vier vriendinnen op één kamer overnachten?

In onze Comfort Kamer, Comfort Kamer met Stadszicht en Souterrain Kamer met Raam kunnen maximaal 2 personen overnachten. In onze Superior Kamer en Junior Suite is er ruimte voor maximaal 3 personen. Als u met vier vriendinnen wilt genieten van een verblijf in ons hotel, laat het ons dan gerust weten via welkom@corona.nl. We boeken met plezier 2 kamers dicht naast elkaar en geven u alle vier een extra kamersleutel zodat u bij elkaar binnen kunt lopen wanneer u maar wil.

Ik heb iets te vieren, kan dat bij jullie?

Dat kan zeker. Met ons Feestelijk verrassen zit u altijd goed. Voor slechts € 30,- creëren wij de ultieme verrassing voor u, inclusief ballonnen, slingers en een gekoelde fles Cava. Op basis van beschikbaarheid is het mogelijk om te kiezen voor een late check-out tot 14.00 uur.
Wilt u extra uitpakken? Laat ons een taart naar keuze op uw kamer plaatsen. Dit is mogelijk vanaf € 15,-.

Is er een rustige werkplek beschikbaar, buiten mijn hotelkamer?

Ons hotel beschikt over een openbare ruimte, de Gallery, waar een lange tafel beschikbaar is voor onze gasten om in alle rust plaats te nemen. Wanneer de Gallery beschikbaar is, bent u van harte welkom om hier te werken of te vergaderen. Uiteraard heeft u toegang tot onze gratis WiFi. 

Wilt u de Gallery reserveren? Neem dan contact op met BIT Grill and Café via sales@bitgrill.nl. Zij bespreken graag de mogelijkheden met u.

Zijn er speciale kortingen voor senioren, leden van bepaalde organisaties of langdurige verblijven?

Via onze eigen website boekt u altijd het meest voordelige tarief omdat u een standaard korting van 12% ontvangt. Hierdoor hebben wij geen aanvullende kortingen of acties lopen. Wilt u vijf of meer kamers reserveren of bent u op zoek naar een langdurig verblijf? Dan kunt u ons mailen via welkom@corona.nl en bekijken we graag wat we voor u kunnen betekenen qua prijs.

Vragen over

Bereikbaarheid en omgeving

Hoe bereik ik jullie hotel met het OV?

Ons Boutique Hotel Corona is goed te bereiken met het Openbaar Vervoer. Vanaf Station Den Haag Centraal neemt u tram 17 richting Wateringen of tram 15 richting Nootdorp en stapt u uit bij de halte 'Buitenhof' om binnen enkele minuten bij ons hotel te komen.
Wilt u vanaf ons hotel naar een andere locatie met het Openbaar Vervoer? Ook dat is mogelijk. Meerdere tram- en buslijnen bevinden zich op loopafstand van ons hotel. Zo reist u binnen 15 minuten naar Scheveningen en het strand met de tram.

Kunnen jullie een taxi voor mij regelen van of naar de luchthaven of het treinstation?

Ja, wij werken samen met een betrouwbare en gastvrije taxicentrale en regelen wij met plezier voor u een taxi op het gewenste moment.

Wat zijn de bezienswaardigheden en attracties in de buurt van jullie hotel?

Wij zijn enorm trots op onze centrale ligging. Ons hotel bevindt zich midden in het centrum van Den Haag en is daarom omringt door vele bezienswaardigheden. In een straal van 1 kilometer van ons hotel bevinden zich meerdere noemenswaardige locaties zoals het Mauritshuis, het bruisende winkelcentrum, het Binnenhof met de Tweede Kamer en de Ridderzaal, het Escher Museum en Paleis Noordeinde. Bekijk 'Ontdek Den Haag' voor meer informatie over deze bezienswaardigheden.

Ik wil graag naar het strand in Scheveningen of naar het Circustheater. Welke tram moet ik dan nemen?

Vanaf ons hotel is het slechts 3 minuten lopen naar de tramhalte Kneuterdijk. Hier kunt u Tram 1 richting Scheveningen Noord nemen. Na 15 minuten bent u bij de tramhalte 'Kurhaus', waar u slechts 5 minuten hoeft te lopen om het strand en het Circustheater te bereiken. U kunt tramtickets verkrijgen bij de receptie van ons hotel.

Ik kom voor het eerst naar Den Haag, welke aanbevelingen hebben jullie?

Wat leuk dat u onze Hofstad komt bezoeken. Als nieuwe bezoeker is er heel veel te bekijken in Den Haag. Door onze centrale locatie zijn vrijwel alle bezienswaardigheden en het winkelcentrum op een korte loopafstand van ons hotel. Tijdens het inchecken helpen wij u dan ook graag om onze aanbevelingen met u te delen. Op onze website vindt u de aanbevelingen onder 'Ontdek Den Haag'.
Wilt u de echte smaak van Den Haag ontdekken? Dan kunt u kiezen voor De smaak van Den Haag. Voor € 30,- worden typische Haagse lekkernijen op uw kamer geplaatst. Zo maakt u kennis met de enige échte Haagsche Hopjes, de Haagsch Hopje likeur van Van Kleef en de Haagse hopjes cake van ’t Bakkertje.

Vragen over

Eten en Drinken

Hebben jullie een restaurant en bar?

Hotelgasten zijn welkom bij BIT Grill and Café en hebben directe toegang tot dit restaurant via de begane grond van ons hotel. We raden altijd aan om te reserveren voor lunch en diner om teleurstelling te voorkomen. BIT Grill and Café biedt een ongedwongen sfeer van ontbijt tot een heerlijke kop koffie, een (zaken)lunch, een laat diner of een drankje na het verkennen van onze stad. Maak uw reservering hier

Wat zijn de openingstijden van BIT Grill and Café?

Algemene openingstijden:
Dagelijks van 12.00 uur tot 22.00 uur

Het dagelijkse ontbijtbuffet van € 18,50
7.00 uur – 10.00 uur (Maandag – Vrijdag)
8.00 uur – 11.00 uur (Zaterdag - Zondag)

Is het ontbijt in mijn reservering inbegrepen?

Bij het maken van uw hotelreservering heeft u de keuze kunnen maken of u gebruik wenst te maken van het dagelijkse ontbijtbuffet, aangeboden door BIT Grill and Café. Als u niet zeker bent van uw gemaakte keuze, dan kunt u deze informatie vinden in de bevestigingsmail van uw verblijf. Als u een reservering heeft exclusief ontbijt en u wilt dit aanpassen, dan kunt u dit te allen tijde aan ons receptieteam laten weten.

Het ontbijt is niet inbegrepen in mijn reservering. Welke opties heb ik?

Wij kunnen uw hotelreservering eenvoudig aanpassen zodat het dagelijkse ontbijtbuffet aangeboden door BIT Grill and Café (begane grond) is inbegrepen. Neem contact op met ons receptieteam en wij kunnen het eenvoudig voor u aanpassen. 

Ons hotel heeft een perfecte locatie met meerdere ontbijtmogelijkheden op loopafstand. Ontbijt u liever in de stad dan adviseren wij u graag. Zo hebben wij op dit moment een exclusieve samenwerking met Restaurant Harper, op slechts 2 minuten lopen van ons hotel. Hier kunt u als hotelgast dagelijks vanaf 09.00 uur genieten van Harper’s Breakfast, een luxe ontbijtmenu voor € 19,50 per persoon. U kunt uw Harper’s Breakfast toevoegen aan uw hotelreservering tijdens het boeken via onze website of bij aankomst in ons hotel.

Waar bestaat het dagelijkse ontbijtbuffet van BIT Grill and Café uit?

Het dagelijkse ontbijtbuffet van BIT Grill and Café bestaat uit een kleine verscheidenheid aan brood, roerei, ontbijtspek, yoghurt en muesli. Er is ook een bescheiden selectie zoet en hartig beleg, sap, koffie en thee beschikbaar. Mocht u allergieën of specifieke dieetwensen hebben, dan kunt u het ons laten weten zodat we contact kunnen opnemen met het restaurantteam voor alternatieve opties. 

Biedt uw hotel roomservice aan?

Absoluut. Elke dag van de week is het mogelijk om maaltijden, snacks of drankjes op uw kamer te laten bezorgen door het team van BIT Grill and Café. Hier wordt een roomservicetoeslag van € 2,50 voor in rekening gebracht. 

Openingstijden roomservice BIT Grill and Café
8.30 uur – 21.30 uur (Maandag – Vrijdag)
8.30 uur – 21.30 uur (Zaterdag – Zondag)

Wij vragen u er rekening mee te houden dat de bar van BIT Grill and Café dagelijks tot 23.00 uur drankjes op uw kamer kan brengen.

Ik heb het dagelijkse ontbijtbuffet van BIT Grill and Café bijgeboekt. Kan ik dit ontbijt ook op mijn kamer nuttigen?

Natuurlijk. Laat het ons receptieteam de avond van tevoren voor 21.00 uur weten. U ontvangt een ontbijtformulier waarop u de ontbijtproducten van uw voorkeur kunt selecteren. Ons receptieteam bezorgt uw formulier bij het team van BIT Grill and Café. De volgende ochtend worden de door u gekozen ontbijtproducten naar uw kamer gebracht. Hiervoor wordt een roomservicetoeslag van € 2,50 in rekening gebracht. 

Ik heb een allergie / dieetwens. Kan ik toch kiezen voor het dagelijkse ontbijtbuffet?

BIT Grill and Café streeft ernaar om dagelijks een ontbijtbuffet te verzorgen dat geschikt is voor al onze hotelgasten. Als u allergieën of dieetwensen heeft, dan willen we dat graag voorafgaand aan uw verblijf weten. Zo heeft het restaurantteam de tijd om aanpassingen te maken en waar nodig alternatieven aan te bieden.

Ik heb geen tijd voor het ontbijt. Kan ik een ontbijt meenemen?

Absoluut. BIT Grill and Café biedt onze hotelgasten de mogelijkheid om te kiezen voor een ontbijt to-go. Laat het ons receptieteam de avond ervoor voor 20.00 uur weten, zodat we contact kunnen opnemen met het restaurantteam. Uw ontbijt to-go staat de volgende ochtend klaar bij de receptie op een tijdstip dat het u uitkomt. 

Ik ontbijt graag in de stad. Wat raden jullie aan?

Ons hotel heeft een perfecte locatie met meerdere ontbijtmogelijkheden op loopafstand. Wij hebben op dit moment een exclusieve samenwerking met Restaurant Harper, op slechts 2 minuten lopen van ons hotel. Hier kunt u als hotelgast dagelijks vanaf 09.00 uur genieten van Harper’s Breakfast, een luxe ontbijtmenu voor € 19,50 per persoon. U kunt uw Harper’s Breakfast toevoegen aan uw hotelreservering tijdens het boeken via onze website of bij aankomst in ons hotel.